loading...
☠ ...بیراهه ☠ Roga ☠
دانیال بازدید : 134 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)

پدر یک دقیقه ای

نویسنده: اسپنسر جانسون

مترجم: احسان پور یوسف



راوی: محمد اوزی  زمان کل: 2 ساعت و 11 دقیقه



دانلود با لینک مستقیم:

دانلود (حجم: 26 مگابایت)

 

(Format: Mp3          Archive Type: RAR)

 

این کتاب یعنی پدر یک دقیقه ای تقریبا یک کتاب یک دقیقه ای است. در این کتاب قصه زندگی یک مرد توسط اسپنسر جانسون گفته می شود و نشان می دهد که آن پدر چگونه شرایطی را فراهم می کند که پدر بهتری باشد و بهترین شیوه تربیت فرزندان را داشته باشد. تحسین یک دقیقه ای، اهداف یک دقیقه ای و توبیخ یک دقیقه ای تکنیک های موجود در این کتاب هستند که به شما کمک خواهند کرد که هم پدر خوبی باشید و هم اعتماد به نفس، شادمانی و رضایت خاطر را در فرزندانتان رشد دهید. این کتاب جزء بهترین کتاب ها برای افرادی است که می خواهند زندگی شان سالم تر، موفق تر و کم استرس تر باشد. هریک از ما به خوبی می دانیم، که پدر بودن بیشتر از یک دقیقه وقت می گیرد. گرچه روش های دیگری مانند روش یک دقیقه ای وجود دارد که به وسیله آنها می توانید با فرزندانتان بهتری گفتگو کنید. البته در روش یک دقیقه ای که به شما معرفی می کنیم شما یاد خواهید گرفت که چگونه با فرزندانتان رفتار کنید که آنها با سرعت، آنچه که دوست دارید را یاد بگیرند و رفتارشان بهتر شود و در طی یک ماه اثر آن را ببینید. این تکنیک ها بسیار ساده هستند ولی ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسند. ولی باور کنید که آنها کاربردی بوده و نتیجه خواهید گرفت.
 
در این کتاب در نظر گرفتن یک دقیقه زمان به این خاطر مورد توجه است که به ما یادآوری می کند هرازگاهی یک دقیقه از وقت خود را در روز صرف نگریستن به چهره فرزندانمان کنیم. در اکثر خانواده ها معمولا وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان بر عهده مادر خانواده است و مادر با بچه ها بیشتر سروکار دارد و وقتی از مشکلات فرزندان با همسرش (پدر بچه ها) صحبت می کند اغلب او نمی فهمد و مطالب را درک نمی کند و مشکل را چندان بزرگ تلقی نمی کند چون مادر مانند یک واسطه یا رابط بین پدر و فرزندان می باشد و در صورتی که روزی مادر در خانه نباشد و یا برای یک کار و ماموریت به خارج از خانه و شهر رفته باشد تازه اینجاست که پدر خانواده با فرزندان به طور مستقیم مواجه می شود و مشکلات فرزندان و مشکلات تربیتی و تعلیماتی فرزندان را به خوبی درک می کند. به طور ناخودآگاه به خانواده اش از دیدگاه جدیدی می نگرد و تازه اینجاست که احساس می کند نتوانسته مسئولیت خود را در قبال آنها به خوبی انجام دهد و بچه ها سعی می کنند از او فرار کنند که این موضوع نه برای پدر و نه برای بچه ها خوب نخواهد بود.

ما برای اینکه یک پدر خوب و با انضباط باشیم ابتدا باید معنی کلمه انضباط را بدانیم. کلمه انضباط از نظر ریشه لاتین به معنای آموزش است. وظیفه ما نیز به عنوان یک پدر ای است که فواید خود انضباطی را به بچه ها یاد بدهیم. فکر می کنید کدام یک برای شما آسان تر است، اداره کردن زندگی فرزندانتان یا ترغیب کردن آنها که خود زندگی شان را به طور موفقیت آمیزی اداره کنند؟ انضباطی که ما از آن صحبت می کنیم بیشتر از یک پدر، یک معلم دلسوز می سازد که برای یاد گرفتن و انجام دادن آن یک دقیقه وقت لازم است. به همین دلیل به آن توبیخ یک دقیقه ای یا بازخواست نام نهاده اند. ما با تنبیهی که بچه هایمان را می کنیم می خواهیم آنها احساس بدی از رفتار بدشان داشته باشند. اما در مورد خودشان احساس خوبی داشته باشند. ما قبل از این که شروع به توبیخ بچه هایمان کنیم باید یک چیز را به یاد داشته باشیم و کلید موفقیتمان در همین است. ممکن است رفتار آنها خوب نباشد اما این دلیل نمی شود که خودشان هم خوب نباشند.
 
اگر ما خشمگین هستیم با حالت عصبانیت خشممان را بیان کنیم. اگر ناراحت هستیم ناراحتیمان را بیان کنیم. خلاصه هرچه را که احساس می کنیم با صداقت بیان کنیم. مهمترین قسمت در توبیخ یک دقیقه ای این است که ما می خواهیم بچه هایمان همان چیزی را احساس کنند که ما احساس می کنیم فقط یادمان باشد نباید خیلی کش بیاوریم و ادامه دهیم.

روش دیگر تحسین یک دقیقه ای است. تحسین یک دقیقه ای وقتی به خوبی عمل می کند که بچه ها کاری انجام می دهند که در ما احساس خوبی به وجود می آید. ما آنها را تحسین می کنیم و باید هرکار درستی را به آنها آموزش دهیم. با آنها در رابطه با آنچه انجام می دهند صحبت کنیم، به آنها بگوییم به خاطر کاری که انجام داده اند چه احساس خوبی داریم و چرا این احساس برای ما خیلی مهم است. به آنها بگوییم که خیلی دوستشان داریم. تحسین را با نوازش و در آغوش گرفتن آنها به پایان برسانیم تا بدانند ما از آنها مراقبت می کنیم و حامیشان هستیم. آنگاه ما درک می کنیم که تحسین احساس خوبی در بچه ها به وجود می آورد و اثر آن طولانی مدت و یا مادام العمر است. درخواهیم یافت که وقتی بچه ها کار خوبی انجام می دهند، خودمان نیز احساس خیلی خوبی خواهیم داشت.

روش دیگر اهداف یک دقیقه ای است. تنظیم اهداف خانواده در یک دقیقه به خوبی عملی می شود وقتی که ما به عنوان یک خانواده اهداف روشنی داشته باشیم و همه ما سعی کنیم که به توافق برسیم تا خانواده به اهدافش برسد و هرکدام از ما اهدافمان را در یک صفحه بنویسیم که بتوانیم در یک دقیقه آنها را مرور کنیم. اهدافمان مخصوص هستند و نشان می دهند که هرکدام از ما دوست داریم چه چیزهایی را انجام دهیم. هرکدام از ما اهدافمان را می خوانیم تا یک عادت روحی شود. (یک راه فکری). در زمان یک دقیقه به اهدافم و به رفتارم نگاه کنم تا ببینم رفتارم با اهدافم جور در می آید. بچه هایمان را تشویق کنیم که این کار را انجام دهند و در هفته یک بار اهدافمان را مرور کنیم و از خواندن آنها لذت ببریم. بعضی از بچه ها اهداف مشخصی دارند که نمی خواهند آن را با بقیه تقسیم کنند. آنها از این که فرد دیگری بتواند به هدفی که برای خودشان در نظر گرفته اند دست پیدا کند می ترسند. پدر هم باید به این هدف خصوصی احترام بگذارد. بچه ها (دختر یا پسر) سعی می کنند مطابق با اهداف در نظر گرفته شده زندگی خود را کنترل کنند و برای پیشرفت در زندگی شان مسئولیت پذیرتر باشند. آنها هم از زندگی شان لذت می برند. یادمان باشد اهداف سبب بروز رفتارها می شوند و نتایج به دست آمده از آن رفتارها را باید حفظ کرد.

نکته ای که باید بدانیم این است که ما نباید از بچه هایمان یک ربات بسازیم که فقط حرف ما را گوش دهند بلکه می خواهیم بچه هایمان خودشان قضاوت درستی داشته باشند.  در این کتاب با سرفصل هایی چون توبیخ یک دقیقه ای، تحسین یک دقیقه ای، اهداف یک دقیقه ای و نتایج و عملکردها هرکدام از این مطالب آشنا خواهیم شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
امیدوارم لحظات خوشی را در سایت ما به سر ببرید . در صورت نیاز میتوانید از چت روم ما نیز که در قسمت پایین-راست سایت قرار دارد استفاده کنید . نظرات زیباتون رو از ما دریغ نکنید آدرس ما : http://roga.tk
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبسایت چیست؟
    تبلیغات


    آمار سایت
  • کل مطالب : 222
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 189
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 761
  • بازدید ماه : 2,248
  • بازدید سال : 8,889
  • بازدید کلی : 205,006
  • کدهای اختصاصی

    Brahe

    تبلیغات
    فیلم های منتخب
    با کلیک بر روی فیلم های زیر از مشاهده آنها لذت ببرید

    لطفا نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال بفرمائید
    ارسال مطلب در سایت

    http://png.findicons.com/files/icons/1636/file_icons_vs_3/128/ttf.png

    اگر میخواهید در سایت ما سهیم باشید و نوشته های شما در سایت نمایش داده شود میتوانید به سایت مطلب ارسال کنید.

    ابتدا لازم است که در سایت عضو شوید که این کار از طریغ عضویت سریع انجام میشود .

    بعد از عضویت و وارد شدن به بخش کاربری منوی کاربری برای شما به نمایش در خواهد آمد

    در این منو موارد مورد نیاز شما وجود دارد از جمله ارسال مطلب که با وارد شدن به لینک ارسال مطلب به راحتی میتوانید مطلالبتان را نوشته و برای نمایش در سایت ارسال کنید(قبل از فشردن کلید ارسال یک کپی از متنتان بگیرید که در صورت عدم موفقیت در ارسال متن مطلب شما از بین نرود)